Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna  Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna  
  Sojusz Przedszkole Uni 10
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna->Archiwum->Kilka pytań

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Kilka pytań <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
jerichobb
PostWysłany: Nie 10:55, 31 Sie 2008 Temat postu: Kilka pytań




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Zawrę tutaj kilka pytań, aby nie tworzyć coraz to nowych postów.

1. Dlaczego eko tak wolno działa?
Rozbudowałem 12/10/9, zgodnie z radami z FAQ, razem z pokryciem energią. Strasznie to wolno idzie, raz na 3-4 godziny mogę coś wybudować. Co robię źle?
Farmić jeszcze nie mogę, bo nie ma statków, ani odpowiedniej infrastruktury.

2. Mogę budować lekkie myśliwce. Czy opłaca mi się je budować celem farmienia? Jak w ogóle farmić, czy jest na ten temat jakiś poradnik?

3. Co to jest reck przy FS?

4. Czasem przy nazwie planety w nawiasie jest czas, np. Kolonia (21 min). Co to znaczy?

5. Jak działa "noobprotection"? Jakie są warunki posiadania takiej protekcji, dla kogo i ile to trwa?

6. Nigdy nie spotkałem się ze skrótem kk dla ilości. k to kilo, czyli tysiąc, a co oznacza kk? Czy to dwa razy tysiąc, czyli milion? Jeśli tak to dlaczego pisać 1kk, a nie 1M?
Czy dobrze rozumiem, że 1kk = 1.000.000 ??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Nie 13:35, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blackwind
PostWysłany: Nie 18:14, 31 Sie 2008 Temat postu:




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza firewalla :)

1. Eko rozbudowuje się wolno, bo tak ustawili to programiści gry Wink
Żeby przyśpieszyć budowanie, postaw (rozbuduj) fabrykę robotów, a w późniejszym etapie gry nanity - i jedno i drugie skraca czas budowy. No chyba, że chodzi ci o zbyt małe ilości wydobywanych surowców - na to pomóc już może tylko albo lepsza rozbudowa eko albo flota i farming - jeżeli nie masz wystarczająco dużo surówki, to poszukaj jej u sąsiadów Smile

2. Lekkie myśliwce (LM) z reguły nie służą do farmienia. Ewewnutalnie mogą być osłoną ogniową dla transporterów. Porównaj sobie ładowności obu statków - LM ma tylko 50 jednostek, mały transporter (MT) ma 5000, a duży (DT) 25000. Oczywiście możesz posłać do ataku LMa, ale przywiezie on (jeżeli wygra bitwę) najwyżej 16 jednostek każdego surowca - a nie sądzę, by zależało Ci na 16 jednostakch np. metalu... Na początek farmi się za pomocą MT. Postaw parę sond szpiegowskich i poskanuj osoby z literkami (i) albo (iI) przy nazwie nicku (oznacza to, że dana osoba nie logowała się od ponad tygodnia do gry). Jeżeli nie stać Cię jeszcze na sondy, zawsze możesz poprosić kogoś z sojuszu, by przeskanował daną planetę za Ciebie i sprawdził, czy tam gdzie chcesz lecieć jest obrona. To czy wygrasz czy przegrasz, jakie poniesiesz ewentualne straty, ile możesz przywieźć surowców oraz jak długo potrwa lot, możesz sprawidzić w programie Speedsim (jeżeli jeszcze nie masz, to sobie ściągnij - wystarczy wpisać nazwę w google). Dużo interesujących i przydatnych informacji znajdziesz też tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]

3. Reck, to recykler - statek do zbierania złomu (szczątków) floty, która została zestrzelona podczas ataku - na orbicie (na PZ - polu zniszczeń) zostaje 30% metalu i 30% kryształu wydanego na budowę każdego straconego w ataku statku (np. z MT, który kosztuje 2k metalu i 2k kryształu, pozostanie 600 metalu i 600 kryształu do odzyskania) nie da sie odzyskać wydanego na budowę deuter.
Opis tego statku jest tutaj: [link widoczny dla zalogowanych] (punkt 18 )

4. Jest to czas od ostatniej aktywności na tej planecie (księżycu). Przez 15 minut pali się gwiazdka, natomiast po 15 min. pojawia się odliczanie (do 59 minuty).
Przez aktywność rozumiemy klikanie właściciela na każdy przycisk menu poza "Podgląd", zmianę planety na inną (zapala się przy niej gwiazdka), logowanie (pojawia się gwiazdka przy planecie matce), lądowanie jego floty. Ale również skanowanie tej planety przez innego gracza, lub atak innego gracza na tą planetę.

Czyli napis "Kolonia (21 min)" oznacza, że 21 minut temu:
a) właściciel ostatni raz kliknął coś w grze (być może się wylogował, albo wysłał statki do ataku i teraz klika tylko w podgląd, mógł też zmienić widok na inną swoją planetę i teraz tam pali się gwiazdka, a tu, ponieważ nic nie klika, aktywność wygasa)
albo
b) mogła wrócić z fs'a albo z ataku jego flota i od 21 minut stoi na planecie
albo
c) ktoś go przeskanował albo zaatakował te 21 minut temu - to też wywołuje aktywność

5. [link widoczny dla zalogowanych] punkt 33
Ogólnie: dopóki nie masz 5k punktów to możesz obrywać tylko od max pięciokrotnie silniejszego od siebie, później mogą lać cię wszyscy Wink

6. Tak. kk to inaczej milion (tysiąc tysiecy)
Dlaczego nie M? Bo "M" zarezerwowano dla oznaczenia metalu, "K" dla kryształu, a "D" dla deuteru... Wyobraź sobie jak wyglądałoby oznaczenie 3kk metalu (3MM?)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Blackwind dnia Nie 18:15, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Nie 20:52, 31 Sie 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

1. Chodzi mi o ilość surówki, a nie czas budowy. Z ostatnim jeszcze można wytrzymać, tylko nie mam surowców, aby budować. Rozbudowywuję eko, ale to trwaaaa... już próbuję sondy słoneczne, zamiast elektrowni, bo na surowce potrzebne do wybudowania elektrowni trzeba czekać. Pół dnia, aby elektrownię rozbudować o jeden punkt więcej. W takim tempie zajmie to tydzień, albo więcej, zanim wybuduję pierwszy jakikolwiek statek.
Tak jak pisałem, nie mam jeszcze floty, aby farmić, muszę się zdać na eko.

2. Co to są MT? Nie mam jeszcze żadnych MT, ani sond szpiegowskich. Wygląda na to, iż muszę najpierw rozwinąć odpowiednią technologię. Czyli patrz problemy z punktu 1. Sad Póki co nie mam czym skanować, ani czym atakować celem farmienia.

5. Aha, 5k punktów to nieprędko jeszcze osiągnę. Czyli póki co małe szanse, że ktoś się połaszczy. Zresztą surówki jak na lekarstwo, statków żadnych... Lepsze dla agresorów są tłuste farmy lub mniej aktywni gracze. Czy taka logika ma sens?
Z drugiej strony co robić jak się zbliżasz do 5k punktów? Jak się zabezpieczać przed atakami? Ile obrony jest potrzeba? W artykułach na tym forum było powiedziane ile obrony jest potrzeba na 1kk punktów, a co w przypadku 5k punktów?

6. Rozumiem. kk = M.

Dzięki za bardzo wyczerpującą odpowiedź. Jak widać główny problem dla mnie to patrz punkt 1. Sad
Nie można jakoś "pogonić" w tych kopalniach tych co to produkują, aby szybciej produkowali? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Nie 20:58, 31 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blackwind
PostWysłany: Pon 17:18, 01 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza firewalla :)

1. Każdy borykał się z tym problemem... Jeżeli wszystkie kopalnie mają pełne zasialnie (energia nie świeci ci się na czerwono i nie jest na minusie) oraz jeżeli działają na 100% wydajności (zakładka Surowce) to nie da się nic więcej zrobić, żeby zwiększyć wydobycie poza:
- rozbudową kopalń
- wykupieniem Oficera - Geologa, który zwiększy wydobycie o 10%

Osobiście nie mam i nigdy nie miałem zamiaru wydawać choćby grosza na tą grę, więc odradzam drugą opcję - znam kilka fajniejszych rzeczy na które można by wydać te pieniądze Wink

Tymczasem radzę:
a) przestać rozwijać eko!!! (narazie)
b) rozwinąć technologie potrzebne do budowy MT (mały transporter) - wymagania znajdziesz w menu w zakładce "Technologia" - zobaczysz, że nakład środków, które musisz na niego wydać szybko się zwróci Smile
c) gdy tylko będzie można, rozwinąć technologie dla sond szpegowskich by móc samemu skanować sobie ewentualne cele

rozejrzałem się w twojej okolicy i znalazłem to:

Surowce na Imperium [1:207:1] (Gracz 'pusiekmax')
o 09-01 07:52:14
Metal: 21.111 Kryształ: 12.101
Deuter: 6.368 Energia: 79
Razem: 39.580 Atak: 5
Floty
Obrona
Budynki
Kopalnia metalu 1
Kopalnia kryształu 1
Ekstraktor deuteru 2
Elektrownia słoneczna 3
Laboratorium badawcze 1
Badania
Technologia szpiegowska 4
Technologia komputerowa 6
Technologia bojowa 2
Technologia ochronna 2
Opancerzenie 3
Technologia energetyczna 4
Napęd spalinowy 6
Napęd impulsowy 4
Technologia laserowa 7
Technologia jonowa 4
Technologia Ekspedycji 3

Teoretycznie surówki niewiele, ale na początek wystarczy, prawda?
jak widać gracz nie ma tam ani floty, ani obrony - poza tym ma obok nicku literkę (i), więc nie logował się od tygodnia do gry - dopóki jest tam ta litera możesz być pewny, że nie spotkasz tam żadnego oporu podczas ataku, bo skan masz powyżej... pozostałe planety musisz już skanować sam lub gdy widzisz na skanie tylko same surowce, a nie ma zakładek Flota i Obrona, to poprosić o przeskanowanie celu przez kogoś silniejszego (kogoś, kto ma więcej punktów niż ty)

Pamiętaj, że dopóki będziesz atakował samymi trasporterami - bez osłony innych statków - będziesz zmuszony szukać planet bez obrony, w przeciwnym razie twoje statki zostaną zestrzelone i je stracisz.

Za pierwsze przywiezione z ataków surowce postaw drugi transporter - jeżeli wyślesz oba, to następnym razem więcej przywieziesz Smile
Dalej graj już według własnego uznania - sam zadecyduj, czy przywiezione z napadów surowce przeznaczyć np. na następny lvl kopalni, elektrownię, a może rozwinąć jakąś technologię, by latać lepszymi statkami, albo móc np. wysłać więcej ataków jednocześnie...

ad 2. odnośnie budowy obrony...
Najlepszą obroną jest nie dawanie powodów do ataku.
Budowanie jakiś wielkich bunkrów mija się z celem.
Postaw sobie kilka wyrzutni rakiet na początek, żeby nikt nie mógł cię atakować samymi transporterami, wysyłaj flotę na bezpieczne fs'y a razem z nią w ładowniach statków zabieraj ze sobą surowce, tak by planeta pozostawała pusta lub prawie pusta. W miarę rozwoju eko rozbudowywuj też obronę - ma ona głównie służyć ochronie surowców, które wydobędą się podczas twojej nieobecności na koncie - im większe będziesz miał wydobycie, tym większą obronę będziesz potrzebował...
Pamiętaj, że surowce możesz chować też w budynkach i badaniach - trzeba tylko zalogować się do gry zanim postawi się taki budynek i anulować (przerwać) jego budowę - w ostateczności w chwili zagrożenia można też na szybko wrzucić surowce w stocznię i sobie postawić jakiś statek albo działo, z tym że musisz pamiętać, że to co zostało raz posłane do stoczni nie może zostać anulowane...

Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Blackwind dnia Pon 17:19, 01 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Pon 22:59, 01 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

1. Rozumiem, że szybciej się nie da.
W każdym razie mam już kilak transportowców, co daje bardzo dużo! Mogę już farmić, chociaż brakuje sond szpiegowskich i trzeba "strzelać" w ciemno. Ale zawsze to już lepiej, niż tylko siedzieć z założonymi rękami i czekaj i "poganiać" tych w kopalniach. Smile

Pewnie masz rację, że należy przerwać na razie eko. Korci mnei i dalej rozbudowywuję kopalnie, ale pewnie kilka transporterów więcej dałoby dużo większe zyski, albo szybsze zbudowanie statków kolonizacyjnych i zaczęcie rozbudowy kolonii.

Na razie chcę jak najszybciej osiągnąć 3 rzeczy:
a) sondy szpiegowskie, tak aby precyzyjniej wysyłać transportery.
b) statek kolonizacyjny, chociaż nie wiem ile wybudowanie takiego będzie kosztować.
c) recykler, aby zbierać złom z PZ.

Co sądzisz o powyższym? Jakieś uwagi, rady? Bardziej to niż eko na razie, pewnie?

2. Obrona. Czy jest jakiś ogólnie przyjęty poziom obrony poza FS? Na przykład ilość dział na 1 punkt? Chciałbym przed 5k punktów mieć przyzwoitą obronę, tylko ile to jest przyzwoita?

nowe1. Ile grup transportowców max mogę wysłać? Od czego to zależy?

nowe2. Jaki układ kolonii jest lepszy? Czy sugerowany przez poradniki np. 1:xxx:x mtka i 2x4 kolonie w 4:xxx:x? Czy sugerowany przez "powichrowanych" graczy - 9x1, po jednej w 1:xxx:x i mega rozróba?

Dzięki za podanie namiarów na nieaktywnego gracza. Eh, któs go kwadrans temu obrobił, bo przy planecie jest (21 min). Mimo to spróbuję wysłać transportery. Swoj drogą, gdzie są Twoje planety, tak z ciekawości?

Smile Na co innego lepszego można wydawać kasę? Smile Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Wto 0:01, 02 Wrz 2008, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blackwind
PostWysłany: Wto 18:28, 02 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza firewalla :)

jerichobb napisał:

Na razie chcę jak najszybciej osiągnąć 3 rzeczy:
a) sondy szpiegowskie, tak aby precyzyjniej wysyłać transportery.
b) statek kolonizacyjny, chociaż nie wiem ile wybudowanie takiego będzie kosztować.
c) recykler, aby zbierać złom z PZ.

Co sądzisz o powyższym? Jakieś uwagi, rady? Bardziej to niż eko na razie, pewnie?


To na co wydasz przywiezione surowce zależy już tylko od ciebie. Ja jakiś czas np. grałem tak, że flota zarabiała sama na siebie, czyli za zrabowane surowce rozwijałem badania i stawiałem statki, a to co wyprodukowało się na planecie szło w jej rozbudowę. Z kolei innym razem ciekawym rozwiązaniem było całkowite zatrzymanie się na danym etapie rozbudowy (powiekszania) floty i pakowania wszystkiego w eko - wszystko zależało od sytuacji...

Co do kolonizatora to popieram - dopóki się nie dorobisz księżyca przy którejś planecie, jedynym w miarę bezpiecznym sposobem na fs będzie dla Ciebie latanie na własną kolonię z misją Stacjonuj i ewentalne zawracanie w przypadku ataku. A żeby tak móc robić, potrzebujesz mieć choć jedną kolonię Wink


jerichobb napisał:

2. Obrona. Czy jest jakiś ogólnie przyjęty poziom obrony poza FS? Na przykład ilość dział na 1 punkt? Chciałbym przed 5k punktów mieć przyzwoitą obronę, tylko ile to jest przyzwoita?


Nie ma ogólnie przyjętego poziomu obrony. Nie ma też wyliczonej ilości dział na 1 punkt. Nie miało by to sensu. Jak dużo jest graczy na Ogame tak wiele jest sposobów gry w nią - każdy gra inaczej. Porównaj sobie dwóch graczy: załóżmy, że obaj mają po 5k punktów. Jeden ostro rozwijał flotę - ma sporo statków, za to eko na góra 7 poziomie rozbudowy. Drugi nie interesował się flotą - wszystko ładował w eko i ma kopalnie na min. 20 poziomie. Czy obaj będą potrzebowali takiej samej obrony na planetach? Nie. Ten z większym wydobyciem będzie musiał się lepiej zabezpieczyć, na czas nieobecności w grze (no chyba, że gra 24h/dobę to nie musi Wink ). Za to ten drugi nie musi mieć nic albo góra kilka działek, bo kto mu przyleci po te groszowe ilości surowców...

Postaw się w sytuacji napastnika - czy gdybyś miał możliwości (nieograniczona ilość floty), to poleciałbyś na swoją planetę? Czy by Ci sie to opłaciło?

Weź pod uwagę fakt, że metal jest najbardziej powszechnym surowcem - możesz go mieć dużo i nikt nie przyleci, najbardziej zaś poszukiwany jest kryształ. Deuter jest pośrodku, choć w handlu jest najdroższy.

Kolejną rzeczą którą powineneś wziąść pod uwagę, to skład obrony: wyrzutnie rakiet (WR) raczej średnio się nadają na trzon takiej defensywy - już lepiej budować zamiast nich lekkie działa laserowe (LDL albo LL - lekkie lasery). WR mają ten minus, że krążowniki (zwane też potocznie krążkami) mają na nie "szybkie działa", czyli mogą (ale nie muszą) one ostrzeliwać w jednej turze walki więcej niż jedną (dokładnie to max do 10) WR jednocześnie. Sprawia to, że WR w starciu z krążkami bardzo szybko znikają i obrona sładająca się z samych WR błyskawicznie topnieje.

Powiem to tak: 100 WR, 200 LL do tego kilka dział gausa i jeżeli będziesz miał na planecie nie wiecej niż 150 - 200k metalu, 100k kryształu i 100k deuteru - oraz jeżeli flota nie będzie sobie stała beztrosko niepilnowana przy planecie - nikt nie powinien cię nękać atakami. Agresor nie dość, że musiałby się przebijać przez obronę (pewnie by stracił kilka swoich statków) to jeszcze zrabowałby max połowę twoich surowców (bo więcej się nie da - każdy atak może zabrać tylko połowę surowców z planety i nawet jeżeli jest miejsce w ładowniach napadających statków to wracają one puste).
W skrócie: osoba słaba się przez to nie przebije, a dla tej, dla której nie stanowi to problemu, atak jest nieopłacalny, bo albo wyda wiecej na paliwo do statków niż przywiezie z ataku albo ewentualne straty przewyższą zyski albo też ilość zrabowanego surowca nie zachęca do lotu i lepiej wysłać flotę w bardziej opłacalne miejsce Smile


jerichobb napisał:
nowe1. Ile grup transportowców max mogę wysłać? Od czego to zależy?


Pytanie jest nieprecyzyjne i nie wiem dokładnie o co Ci chodzi, dlatego udzielę obie odpowiedzi:
a) jeżeli chodzi o ilość ataków przeprowadzanych jednocześnie - to zależy to od technologi komputerowej każdy jej poziom, to kolejny slot na flotę. To ile możesz aktualnie wysłać flot sprawdzisz klikając w zakładkę "Floty" - pisze to na górze ponad spisem Twoich flot, które są aktualnie w ruchu np. 2/7 czyli max możesz posłać ich 7
b) natomiast na jednego gracza (a dokładnie na jedną jego planetę lub księżyc) możesz wysłać max 6 grup takich ataków w ciągu 24h liczonych od godziny 0 do 24 (czyli północ zeruje licznik). Ponieważ każdy gracz może mieć do 9 planet, a nad każdą może mieć księżyc, co daje razem 18 celów, teoreczynie możesz zaatakować takiego gracza 108 razy dziennie, po 6 razy na każdą planetę i księżyc... W praktyce zapewne nie starczy Ci na to czasu Wink

jerichobb napisał:
nowe2. Jaki układ kolonii jest lepszy? Czy sugerowany przez poradniki np. 1:xxx:x mtka i 2x4 kolonie w 4:xxx:x? Czy sugerowany przez "powichrowanych" graczy - 9x1, po jednej w 1:xxx:x i mega rozróba?

jerichobb napisał:
Swoj drogą, gdzie są Twoje planety, tak z ciekawości?


Ciężko mi powiedzieć, który system jest lepszy. Mogę tylko powiedzieć, że oddalając od siebie kolonie, godzisz się na długie czasy przelotów pomiędzy nimi (co prawda teleport transportuje flotę pomiędzy księżycami, ale surowce muszą niestety lecieć transporterami) oraz na spore wydatki deuteru na te loty (przynajmniej na początku). A już wysłanie floty inaczej niż przez teleport o te kilka galaktyk, może totalnie zrujnować. Za to w odleglejszych galaktykach jest z reguły większy spokój i rzadziej jesteś skanowany..

Ja, na starym koncie, zakładałem kolonie blisko siebie (w oległości 4-5 układów od matki) oraz kilka w pobliżu (wtedy jeszcze przyszłych) członków mojego sojuszu (ukończyłem przedszkole mając tylko 5 planet, więc po wstąpieniu do obecnego sojuszu, pozostałe 4 rozsiałem później w innych galach - matkę miałem w pierwszej). Na obecnym koncie, na którym gram, poprzedni właściciel sam postawił wszystkie kolonie (matka w 5 gali), a ja przejąłem jego ustawienie, bo bardzo przypadło mi do gustu - planety są rozsiane w jednej galaktyce co ok. 100 układów, 2 kolonie są zgrupowane przy matce, a po jednej w sąsiednich galaktykach (jedna w 4 i jedna w 6).


jerichobb napisał:
Smile Na co innego lepszego można wydawać kasę? Smile Smile

O... Jest wiele takich rzeczy... Np. na:
Jest miękkie w dotyku (tu i ówdzie Wink ), ładnie pachnie, z reguły dużo mówi i zazwyczaj chodzi umalowane - sam się domyśl Very Happy Cool Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Blackwind dnia Wto 18:35, 02 Wrz 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Czw 1:27, 04 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Blackwind napisał:
To na co wydasz przywiezione surowce zależy już tylko od ciebie.

Ciężko tu wyczuć co jest najefektywniejsze. Na razie szukam nieaktywnych planet i próbuję szpiegować, tak aby wykorzystać wszystkie transportowce na dopuszczalną ilość ataków.

Nie wiem, na ile dobry byłby recykler i czy opłaca się go wynaleść i budować. Widzę, że tu i uwdzie są jakieś szczątki z surówką. Z drugiej strony mogę pójść w statki kolonizacyjne i szybko skolonizować 8 planet. Alternatywą jest nastawienie się na rozwój eko (chociaż nie chcę iść w tą stronę bo to jest wolne) lub budowa transporterów lub nawet statków bojowych i łupienie.

Blackwind napisał:
Co do kolonizatora to popieram - dopóki się nie dorobisz księżyca przy którejś planecie, jedynym w miarę bezpiecznym sposobem na fs będzie dla Ciebie latanie na własną kolonię z misją Stacjonuj i ewentalne zawracanie w przypadku ataku. A żeby tak móc robić, potrzebujesz mieć choć jedną kolonię Wink

No tak, tak. Chyba raczej chcę się gdzies w 50% nastawić na 8 kolonii od razu, aby już na każdej rozwijać eko. Na razie FS to dla mnie abstrakcja, bo nie mam nic co możnaby zapakować na statki, cała surówka jest wykorzystywana na bieżąco co do joty. Smile

Blackwind napisał:
Nie ma ogólnie przyjętego poziomu obrony. Nie ma też wyliczonej ilości dział na 1 punkt. Nie miało by to sensu. Jak dużo jest graczy na Ogame tak wiele jest sposobów gry w nią [...]

Powiem to tak: 100 WR, 200 LL do tego kilka dział gausa i jeżeli będziesz miał na planecie nie wiecej niż 150 - 200k metalu, 100k kryształu i 100k deuteru - oraz jeżeli flota nie będzie sobie stała beztrosko niepilnowana przy planecie - nikt nie powinien cię nękać atakami. [...]

Dobra. Brzmi to jak plan. Pobuduję dla pewności kilka wyrzutni, celem będzie to co napisałeś powyżej zbliżając się do 5k punktów. W sumie ma to sens, po co któs miałby atakować skoro nie będzie surówki, a tylko jakaś tam obrona.

Co dokładnie rozumiemy przez flota? Transportowce i sondy się w to wliczają, czy tylko statki bojowe typu myśliwce? Transportowce i sondy też się wysyła na FS?

Blackwind napisał:
jerichobb napisał:
nowe2. Jaki układ kolonii jest lepszy?
Ciężko mi powiedzieć, który system jest lepszy. Mogę tylko powiedzieć, że oddalając od siebie kolonie, godzisz się na długie czasy przelotów pomiędzy nimi [...] Za to w odleglejszych galaktykach jest z reguły większy spokój i rzadziej jesteś skanowany..

Chyba jednak pójdę w kierunku: matka 1:xxx, 4 kolonie 4:xxx, 4 kolonie 4:xxx. Trudno, flota będzie miała daleko, ale zyskam czas, aby się nauczyć. Może w gali4, nieco odleglejszej będzie "ciszej". Jak się rozbuduję i dojdę do etapu księżyca, to będę przerzucał statki na matkę i stamtąd atakował.

Powiedziałeś jaki masz układ kolonii, ale nie gdzie masz planety, znaczy się jakie współrzędne. Smile Ciekaw jestem.

Blackwind napisał:
O... Jest wiele takich rzeczy... Np. na:
Jest miękkie w dotyku (tu i ówdzie Wink ), ładnie pachnie, z reguły dużo mówi i zazwyczaj chodzi umalowane - sam się domyśl Very Happy Cool Wink

hehe Smile

No na razie szpieguję i farmię. Jakoś idzie, chociaż surówki nigdy nie jest za dużo. Chcę się nauczyć atakować, może testowo zaatakuję jakąś nieaktywną planetę, aby zobaczyć jak to idzie. Jak dobrze atakować? Ile wysyłać aby przebić się przez obronę?

Reszta jakoś idzie. Teraz potrzeba trochę czasu, aby nabrać w tym wprawy i poeksperymentować.

Jeszcze kilka pytań:
1. Jak dokładnie działa MSBN?
2. Co to jest bashowanie i na czym polega?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Czw 2:48, 04 Wrz 2008, w całości zmieniany 8 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blackwind
PostWysłany: Czw 17:35, 04 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza firewalla :)

jerichobb napisał:
Co dokładnie rozumiemy przez flota? Transportowce i sondy się w to wliczają, czy tylko statki bojowe typu myśliwce? Transportowce i sondy też się wysyła na FS?


Flota to wszystko to co budujesz w zakładce stocznia. A więc nie tylko statki bojowe, ale również transportowce, sondy szpiegowskie, a nawet satelity słoneczne. Te ostatnie co prawda nie latają, za to ulegają zniszczeniu podczas ataku. Ogólnie chodzi o złom, który powstanie ze zniszczenia floty, która by stacjonowała przy takiej planecie (wyżej w tym temacie już pisałem, że zostaje 30% metalu i 30% kryształu wydanego na jej budowę). Złom ten powiększa ilość surówki, którą może zdobyć napastnik.

Teoretycznie więc, nawet gdyby sam atak na planetę byłby średnio opłacalny, to po uwzględnieniu surówki zebranej recyklerami, mogło by się to zmienić i stać o wiele bardziej opłacalne.

Oczywiście nikt silny nie będzie specjalnie leciał, by wyzłomować 10 czy tam 20 MT, ale im większa ilość statków (im więcej są warte w surówce) tym większa pokusa ataku Wink

Jak dłużej pograsz w tą grę, to zobaczysz, że częściej trafiają się ataki, w których rabujesz statkami niewielkie ilości surowców, za to recyklery zbierają jej kilkukrotnie więcej (z powstałego po walce PZ), niż ataki w których sytuacja jest odwrotna...

jerichobb napisał:
Powiedziałeś jaki masz układ kolonii, ale nie gdzie masz planety, znaczy się jakie współrzędne. Smile Ciekaw jestem.


Ciekawość to podobno pierwszy stopień do piekła Wink

jerichobb napisał:
Jeszcze kilka pytań:
1. Jak dokładnie działa MSBN?
2. Co to jest bashowanie i na czym polega?


ad.1
http://www.przedszkoleuni10.fora.pl/pytania,10/msbn,1096.html
ad.2
Zasada basha to ograniczenie liczby ataków na jedną planetę/księżyc danego gracza do 6 dziennie (północ zeruje licznik - pisałem już o tym wyzej). Za przekroczenie tej liczby (więcej niż 6 ataków) grozi ban.


jerichobb napisał:
Chcę się nauczyć atakować, może testowo zaatakuję jakąś nieaktywną planetę, aby zobaczyć jak to idzie. Jak dobrze atakować? Ile wysyłać aby przebić się przez obronę?


Ściągasz i instalujesz program Speedsim. Po uruchomieniu, mniej więcej po środku okna programu, znajdziesz "Pole wczytywania", gdzie wklejasz raport szpiegowski i dajesz "Czytaj". Jeżeli na skanie były widoczne wszystkie zakładki (surowce, flota, obrona, budynki i badania), to program automatycznie wpisze w odpowiednie miejsca te dane. Jeżeli czegoś brakuje, przyjmnie, że jest równe zero, więc trzeba uważać. Poniżej "Pola wczytywania" jest miejsce na wpisanie własnej pozycji - wpisujemy tam współrzędne planety, z której chcemy posłać atak.

Na górze wpisuje się własne technologie (jako napastnik - bo to my będziemy atakować): bojową, ochronną i opanerzenie (na którym poziomie je mamy). Jeżeli na skanie brakowało zakładki badania, to pola z technologiami obrońcy będą puste. Warto wtedy sprawdzić, na którym miejscu jest nasz przeciwnik. Jeżeli ma więcej puntków niż my, to lepiej założyć, że ma lepsze techy niż my i wpisać ręcznie np. o 1 lepsze niż my mamy. Jeżeli ma mniej puntków niż my, to możemy z dużym prawdopodobieństwem założyć, że ma takie jak my lub gorsze i odpowiednie wartości wpisać w puste pola.

Na prawo od technologi podajesz swoje napędy - dzięki temu program obliczy jak długo będziesz leciał do celu i ile spalisz paliwa.

Porada - jeżeli klikniesz w menu na Plik -> Zapisz technologie to program zapamięta to co wpisywałeś (tylko te dane, które dotyczą Ciebie czyli napędy i techy napastnika) i nie będziesz musiał ich za każdym razem wklepywać.

Teraz pozostaje już tylko podać, po lewej stronie programu, czym polecielibyśmy (wpisać ile statków danego typu posłalibyśmy jako napastnik) i kliknąć w przycisk "Rozpocznij symulację" (jest na prawo od Pola wczytywania)

Poniżej Pola wczytywania wyślwietli się wynik, czyli jak zakończyła by się bitwa (Remis, zwycięstwo Agrasora, lub zwycięstwo Obrońcy), ile było by odpadków i ile recków powinno lecieć by je pozbierać, ile jedna i druga strona miała by strat (ile surowców we flocie i obronie straci). Teoretyczny rabunek, to maksymalna liczba surowców, które mógłbyś wyfarmić. Rzeczywisty rabunek, to ilość surówki, którą się rzeczywiście przywiezie (jeżeli jest mniejszy niż 100% to znaczy, że mamy za małą przestrzeń ładunkową by pomieścić wszystkie surowce i być może gdybyśmy posłali jeszcze kilka transporterów wiecej, to przywieźlibyśmy wszystko).

Poniżej program obliczy potrzebne na lot paliwo oraz ile zajmie on czasu.

Na samym dole programu masz przycisk "Raprot z bitwy". Jeżeli w niego klikniesz, to zobaczysz jak mogłaby wyglądać taka bitwa.

I NAJWAŻNIEJSZE - Speedsim służy do robienia symulacji ataku. Czyli to, co Ci wyjdzie w Speedsimie, nie koniecznie musi się pokrywać z tym, co będzie w rzeczywistości (np. program wyliczy, że nie poniesie się w ataku żadnych strat, a tymczasem straci się jednego czy dwa transportowce). Niestety lepszego programu do symulowania ataków nie ma i raczej nigdy nie będzie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Pią 22:13, 05 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Blackwind napisał:
Flota to wszystko to co budujesz w zakładce stocznia. A więc nie tylko statki bojowe, ale również transportowce, sondy szpiegowskie, a nawet satelity słoneczne.

Sondy szpiegowskie i transportery można wysłać na FS, ale satelit słonecznych bodajże nie można. Czy w takim razie należy ostrożnie ograniczyć ich produkcję? Może być ich trochę i wtedy ktoś możę się skusić, czy tak? Co w takim razie budować celem pozyskania energii?

Rozumiem, że "maniaczenie" z FS, to konieczność. Powyżej jakiego poziomu muszę "religijnie" na to zwracać uwagę?

Blackwind napisał:
Jak dłużej pograsz w tą grę, to zobaczysz, że częściej trafiają się ataki, w których rabujesz statkami niewielkie ilości surowców, za to recyklery zbierają jej kilkukrotnie więcej (z powstałego po walce PZ), niż ataki w których sytuacja jest odwrotna...

Tak, niewątpliwie potrzebuję nabrać wprawy. Czuję, iż nie takie proste będzie FS, tak aby flota nigdy nie stała na planecie. To będzie wymagało dyscypliny w logowaniu się na czas. A kto wie, może im wyżej w rankingu, to są maniacy, któży utrafią w te kilka minut jak flota przyleci i właśnie będę siadał, aby ją wysłać na kolejny FS. Czy Ogame angażuje aż do tego stopnia? Na najwyższych rankingach? A może już na średnich? W jakim stopniu na jakich?

Blackwind napisał:
jerichobb napisał:
Powiedziałeś jaki masz układ kolonii, ale nie gdzie masz planety, znaczy się jakie współrzędne. Smile Ciekaw jestem.

Ciekawość to podobno pierwszy stopień do piekła Wink

Chciałbym dodać Cię do BuddyList. Czy jest to możliwe?

Blackwind napisał:
MSBN:
http://www.przedszkoleuni10.fora.pl/pytania,10/msbn,1096.html

heh Smile Fajne to. Zakręcone, więc wyzywające intelektualnie. Smile

Czyli... MSBN przyspiesza czas badań na wyższym poziomie i zmniejsza wydatki surowcowe. Rozumiem, iż na pewnym etapie nawet nanity nie wystarczą (czy też one nie działają na badania?). Chyba, że chodzi głównie o surowce, albo o jedno i drugie. (nie wiem, czy na dalszym etapie bardziej liczyć się będzie czas, czy surki.)

Teraz dalej, aspekt łączenia laboratoriów o najwyższym poziomie (jeśli badanie jest >= od wymaganego na dane laboratorium bez łączenia). Czy zawsze są to laboratoria z dwóch takich samych planet, czy też możliwe jest połączenie kilku planet?

Przykład. Mam planety A, B, C. Weźmy dwie technologie X i Y. Technologia MSBN na pozimiome 1 (czyli mogę połączyć dwa laboratoria, prawda?)
Jest tak:
A: X10 Y2
B: X8 Y6
C: X2 Y11

Czy:
- łączenie będzie dla planet A i C dla obu technologii X i Y? (powód: najwyższe technologie A: X10, C: Y11)
- łączenie będzie dla X: A (X10) i B (X8.) oraz Y: B (Y6) i C (Y11)?
- jakiś inny sposób

Z wyliczeń w poście domniemywam, iż bardzo MSBN się opłaca na pewnym poziomie. Zapewne jak klikam technologię, to nawet nie widzę co się z czym łączy, ot pewnie widzę jedynie krótszy czas badań i mniej surków potrzebnych. Zapewne ważne jest ocenić kiedy zacząć wchodzić w MSBN, tak aby zrobić to możliwie najefektywniej.

No i zrozumiałem, iż to łączenie nie jest możliwe jeśli na danej planecie jest za niski poziom na dane badanie. Innymi słowy mocą innego laboratorium nie nadrobimy wymogów laboratoria na danej planecie, czyli nie będzie tam można jeszcze danej technologii rozwijać. Ale jak już się tylko pojawi, to będzie z efektem synergii (zakładając, że będzie to najsilniejsze połączenie ze wszystkich planet vs stopień rozwoju MSBN).

Proszę o komentarz do powyższego, czy na pewno dobrze to rozumiem.

Blackwind napisał:
Zasada basha to ograniczenie liczby ataków na jedną planetę/księżyc danego gracza do 6 dziennie (północ zeruje licznik - pisałem już o tym wyzej). Za przekroczenie tej liczby (więcej niż 6 ataków) grozi ban.

Hm, czy widzę gdzieś ile tych ataków wykonałem? Ciężko to będzie kontrolować, czy trzeba to "ręcznie" liczyć? Hm, mało praktyczne...

Blackwind napisał:
Ściągasz i instalujesz program Speedsim. [...]

OK, zrobione. Działa. Jak będę miał statki, to i sprawdzę na ile skutecznie. Na razie pokazuje ile muszę mieć statków, coby jakiegoś gościa rozwalić. Nie prędko. Smile

Następne pytanie1.
Czy porzucać planety? Skolonizowałem kilka i rozwijam je. Kilka trafiło się ładnych, powyżej 200. Ale jedna 90. Sad Porzuciłem ją w ... nie powiem co. Smile Czy powinienem był? To w sumie strata surków. Może bardziej powinienem był zostawić, porozwijać, skosić z niej trochę surówki i dopiero porzucić? Jaką najlepiej obrać strategię odnośnie porzucania/zostawiania kolonii?

Następne pytanie2.
Kiedy zacząć atakować innych, nie tylko nieaktywnych? Jaka tu polityka jest przydatna? Wysyłać im wiadomości? Jakoś inaczej paktować? No wyobraźmy sobie, za taką planetą stoi inny gracz, czasem "czesiek", ale czasem logicznie myślący ktoś. Jak zobaczy, że mu nagle inny gracz "zgolił" ciężko wypracowaną surówkę, to reakcja może być różna. Jak ma jakieś statki może je nawet "pchnąć" w naszą stronę celem odwetu. Albo pośle wiadomość do np. brata który jest nr.100 w rankingu i ten brat "pojedzie nas" plus wiadomość "jak jeszcze raz tkniesz juzia to masz .... wiadomo co".
No więc pytanie otwarte: jaką tu ogólnie politykę przyjmować?

Następne pytanie3.
Na ile ważna jest okolica? Czy przy obecności kogoś silnego w sąsiedztwie, np. ten sam układ albo jeden/kilka układów obok, sprawi że nie będę miał szans?

Następne pytanie4.
Na ile ważny jest ranking? Na ile gracze dbają w Ogame o ranking?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Pią 23:40, 05 Wrz 2008, w całości zmieniany 17 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blackwind
PostWysłany: Sob 10:20, 06 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza firewalla :)

jerichobb napisał:
Sondy szpiegowskie i transportery można wysłać na FS, ale satelit słonecznych bodajże nie można. Czy w takim razie należy ostrożnie ograniczyć ich produkcję? Może być ich trochę i wtedy ktoś możę się skusić, czy tak? Co w takim razie budować celem pozyskania energii?


Zgadza się. Satelit słonecznych nie można wysłać na fs'a i trzeba uważać, by nie było ich zbyt dużo w stosunku do ilości obrony na planecie.
Podstawowym źródłem zasilania jest elektrownia słoneczna. Satelity wykorzystywane są głównie do wynalezienia technologii grawitonów (trzeba mieć 300k energi - czyli jakieś 6-8k satelit + to co wyprodukuje elektrownia słoneczna) jednak gdy tylko ktoś się zorientuje, że taka ilość statelit stoi przy planecie to można już się z nimi porzegnać (kilka milionów kryształu piechotą nie chodzi). Budowy elektrowni fuzyjnej nie polecam. Zjada deuter, a na dłuższą metę bardziej opłaca się postawić te kilka/ kilkadziesiąt satelit, niż pakować w nią surowce...


jerichobb napisał:
Rozumiem, że "maniaczenie" z FS, to konieczność. Powyżej jakiego poziomu muszę "religijnie" na to zwracać uwagę?


Ciężko to stwierdzić. To, że możesz być nieatrakcyjnym celem dla kogoś z top300 nie znaczy, że nie będziesz taki dla kogoś z top800 czy top1000.
Ogólnie jeżeli coś masz i nie chcesz tego stracić, to musisz o to dbać - jak w prawdziwym życiu Smile


jerichobb napisał:
Czuję, iż nie takie proste będzie FS, tak aby flota nigdy nie stała na planecie. To będzie wymagało dyscypliny w logowaniu się na czas. A kto wie, może im wyżej w rankingu, to są maniacy, któży utrafią w te kilka minut jak flota przyleci i właśnie będę siadał, aby ją wysłać na kolejny FS. Czy Ogame angażuje aż do tego stopnia? Na najwyższych rankingach? A może już na średnich? W jakim stopniu na jakich?



Jeżeli fs jest dobrze zrobiony, to nikt poza Tobą nie wie, kiedy wróci flota. To jak długo może sobie postać niepilnowana zależy wtedy już od twojego szczęścia. Może przez godzinę (bo mniej więcej tyle zajmuje dolot na wyższych poziomach napędów). Może kilka godzin. A może kilka dni.
Jeżeli fs nie był dobrze zrobiony, to napastnik wie, kiedy wróci flota z dokładnością do kilku sekund. Puści wtedy swoje statki tak, by atakowały kilka sekund po powrocie Twojej floty. Spróbuj wysłać gdzieś statki w 3-4 sekundy... Raczej niewykonalne.

Jeżeli chodzi o angażowanie w grę... To zależy od tego, ile ma się wolnego czasu. Zakładając, że nie ma się nic innego do roboty, to początkowo gra się kilka godzin dzienie (nie ma się floty, nie farmi się, żyje sie z eko, a ono jest - jak już zauważyłeś - powolne). Wraz z rozwojem, czas pośwęcany na grę jest większy. Trzeba pamiętać o fs'ach, logować się w określonych porach dnia (lub nocy), by go wysłać. Zaczyna się też atakować aktywnych graczy, a to wymaga poświęcenia większej uwagi (atakując ilderka, można być zalogowanym tylko w momencie wysłania ataku i powrotu floty - atakując aktywnego gracza, dobrze jest kontrolować sytuacje podczas ataku - czy się nie zalogował, czy nie kombinuje coś z podstawianiem floty - czy nie uciekł z flotą, którą chcieliśmy zniszczyć, wywożąc surówkę i dalszy lot nie ma sensu, itd.)
Poza tym w czasie gdy nasza flota jest zajęta jednym celem, z reguły już szuka się dla niej następnego. Samo skanowanie galaktyki potrafi zająć kilka godzin.

Im szybciej chcesz się rozwijać, tym więcej surowców potrzebujesz. Pociąga to za sobą zwiększenie ilości ataków. Czyli gra zjada coraz więcej czasu (był taki okres, gdy wstawałem rano, odpalałem Ogame, po posłaniu porannych ataków jadłem śniadanie, następnie skanowałem okolicę, by znaleźć następne cele i tak w kółko aż do wieczora - gra zajmowała 10 - 12h dnia - na szczęście mam to już za sobą)

Osiągając pewnien poziom gry, zaczyna się jednak zauważać, że to wszystko nie ma sensu. Ataki zaczynają się nudzić, brakuje czasu, mamy ważniejsze rzeczy do zrobienia niż siedzenie przed komputerem i skanowanie okolic, a nawet na regularne farmienie. Wtedy przychodzi okres stagnacji. Buduje się silniejszą obronę na planetach i rozwija magazyny tak, by mogły pomieścić produkcje z kilku dni. Surówkę zwozi się z kolonii 2-3 razy tygodniowo, a nie codzienne. Wysyła się flotę na dłuższe (często kilkudniowe) fs'y. Całą uwagę skupia się na rozwoju eko i badań - właśnie dlatego, że jest to powolne i nie angażuje prawie wcale czasu. Niektórzy gracze idą wtedy na urlop. Często nigdy z niego już nie wracają, lub wracają tylko na dzień, dwa i znów idą na urlop.

Tak czy inaczej można sobie zaplanować grę w taki sposób, by poświęcać jej godzinę - dwie dziennie...


jerichobb napisał:
Chciałbym dodać Cię do BuddyList. Czy jest to możliwe?

Osobiście nie czuje takiej potrzeby. Nie mam nikogo w Buddy i raczej nie chcę tam nikogo mieć...

jerichobb napisał:
Czyli... MSBN przyspiesza czas badań na wyższym poziomie i zmniejsza wydatki surowcowe. Rozumiem, iż na pewnym etapie nawet nanity nie wystarczą (czy też one nie działają na badania?). Chyba, że chodzi głównie o surowce, albo o jedno i drugie. (nie wiem, czy na dalszym etapie bardziej liczyć się będzie czas, czy surki.)


Tak, przyśpiesza czas badań i zmiejsza wydatki surowców, które miały by pójść na rozbudowę laboratoriów. Nanity przyśpieszają tylko budowę budynków oraz stawianie statków i obrony w stoczni. Na szybkość badań nie mają wpływu. W dalszym etapie gry raczej liczy się czas, bo surka nie jest problemem.


jerichobb napisał:
Teraz dalej, aspekt łączenia laboratoriów o najwyższym poziomie (jeśli badanie jest >= od wymaganego na dane laboratorium bez łączenia). Czy zawsze są to laboratoria z dwóch takich samych planet, czy też możliwe jest połączenie kilku planet?

Przykład. Mam planety A, B, C. Weźmy dwie technologie X i Y. Technologia MSBN na pozimiome 1 (czyli mogę połączyć dwa laboratoria, prawda?)
Jest tak:
A: X10 Y2
B: X8 Y6
C: X2 Y11

Czy:
- łączenie będzie dla planet A i C dla obu technologii X i Y? (powód: najwyższe technologie A: X10, C: Y11)
- łączenie będzie dla X: A (X10) i B (X8.) oraz Y: B (Y6) i C (Y11)?
- jakiś inny sposób

Z wyliczeń w poście domniemywam, iż bardzo MSBN się opłaca na pewnym poziomie. Zapewne jak klikam technologię, to nawet nie widzę co się z czym łączy, ot pewnie widzę jedynie krótszy czas badań i mniej surków potrzebnych. Zapewne ważne jest ocenić kiedy zacząć wchodzić w MSBN, tak aby zrobić to możliwie najefektywniej.


Nie rozumiem o co Ci chodzi.
Jeżeli dobrze się domyślam, że cyfry za X i Y onaczają poziom badania, to twój przykład powinien wyglądać tak:

A: X10 Y11
B: X10 Y11
C: X10 Y11

Jeżeli raz gdzieś wynajdziesz jakieś badanie, to automatycznie jest ono znane na każdej twojej koloni i nie musi być tam już ponownie odkrywane.

Chcąc odkrywać np. badanie X na np. koloni A na 11 lvl, gdy masz MSBN na 1 lvl, to gra sama sprawdzi, gdzie masz najlepiej rozwiniete laboratorium (czy na koloni B, czy na C) i połączy je odpowiednio. Badanie będzie sie wynajdowało w czasie, w jakim odkrywało by się, gdyby było uruchomione w laboratorium o poziomie równym sumie poziomów laboratoriów z planety A oraz B lub C (w zależności, które lab. zostanie wybrane)

jerichobb napisał:
No i zrozumiałem, iż to łączenie nie jest możliwe jeśli na danej planecie jest za niski poziom na dane badanie. Innymi słowy mocą innego laboratorium nie nadrobimy wymogów laboratoria na danej planecie, czyli nie będzie tam można jeszcze danej technologii rozwijać. Ale jak już się tylko pojawi, to będzie z efektem synergii (zakładając, że będzie to najsilniejsze połączenie ze wszystkich planet vs stopień rozwoju MSBN).


Dokładnie.

jerichobb napisał:
Blackwind napisał:
Zasada basha to ograniczenie liczby ataków na jedną planetę/księżyc danego gracza do 6 dziennie [..]

Hm, czy widzę gdzieś ile tych ataków wykonałem? Ciężko to będzie kontrolować, czy trzeba to "ręcznie" liczyć? Hm, mało praktyczne...


Niestety nigdzie to nie jest zapisane - trzeba sobie to samemu liczyć. Najlepiej nie usuwać raportów wojennych albo robić sobie gdzieś tam notatki. Można też od razu posłać 6 ataków (tak, żeby wpadały jeden za drugim) i do końca dnia już nie atakować tej planety.


jerichobb napisał:
Czy porzucać planety?[...] Jaką najlepiej obrać strategię odnośnie porzucania/zostawiania kolonii?


Na dłuższą metę nie opłaca się trzymać małych koloni (mały = mniejszy niż planeta matka). Szybko zapełnią się, będzie je szkoda porzucić i będą blokować rozwój...


jerichobb napisał:
Kiedy zacząć atakować innych, nie tylko nieaktywnych? Jaka tu polityka jest przydatna? Wysyłać im wiadomości? Jakoś inaczej paktować?


Eee, nie. Atakować aktywnych możesz zawsze. Jeżeli dali się "pojechać" to już tylko i wyłącznie ich wina Wink Paktuje sie z silnieszym, który atakuje nas. Czasami sie udaje, czasami nie. I to jest cały urok tej gry Smile


jerichobb napisał:
No wyobraźmy sobie, za taką planetą stoi inny gracz, czasem "czesiek", ale czasem logicznie myślący ktoś. Jak zobaczy, że mu nagle inny gracz "zgolił" ciężko wypracowaną surówkę, to reakcja może być różna. Jak ma jakieś statki może je nawet "pchnąć" w naszą stronę celem odwetu. Albo pośle wiadomość do np. brata który jest nr.100 w rankingu i ten brat "pojedzie nas" plus wiadomość "jak jeszcze raz tkniesz juzia to masz .... wiadomo co".
No więc pytanie otwarte: jaką tu ogólnie politykę przyjmować?


Zawsze trzeba się liczyć z taką reakcją. Dlatego właśnie trzeba pamiętać o fs'ach. W najgorszym przypadku silniejszy gracz zniszczy nam trochę obrony, w najlepszym skończy się na przeskanowaniu. Jak nie będzie miał po co lecieć, to szkoda mu będzie deuteru wydanego na nierentowny lot...
Poza tym popatrz sobie, z iloma sojuszami Przedszkole ma podpisany pakt o nieagresji. Oni nie atakują Ciebie, Ty nie atakujesz ich. Martwić możesz się od momentu, gdy zaczniesz się zbliżać do granicy 75k punktów i przyjdzie pora opuszczenia Przedszkola.

jerichobb napisał:
Na ile ważna jest okolica? Czy przy obecności kogoś silnego w sąsiedztwie, np. ten sam układ albo jeden/kilka układów obok, sprawi że nie będę miał szans?


Czasami tak, czasami nie. Zależy od sąsiada. Niektórzy nie interesują sie zbytnio słabymi graczami, których mają w układzie, całą uwagę angażując w walki "na szczycie", więc do pewnego stopnia rozwoju jest się zupełnie bezpiecznym. Inni skanują regularnie, chcąc trzymać rękę na pulsie, bo a nóż się uda coś ciekawego znaleźć. Dobrze przecież wiedzieć, na jakim stopniu rozwoju są nasi sąsiedzi - potencjalne farmy Smile

jerichobb napisał:
Na ile ważny jest ranking? Na ile gracze dbają w Ogame o ranking?


Dla niektórych ranking nie ma znaczenia - dla innych tak. To już indywidualna sprawa. Faktem jednak jest, że niektóre sojusze uzależniają wstąpienie w swoje szeregi od bycia w określonym topie (np w top300).
Niektórzy gracze rozwijają np. zupełnie niepotrzebnie niektóre badania, które na wyższych poziomach zupełnie nic nie dają (np. technologia plazmowa ponad 7 lvl). Robią to tylko po to, bo są one tanie, szybko się wynajdują, a zależy im tylko i wyłącznie na większym topie w badaniach...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Sob 11:46, 06 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Blackwind napisał:
Satelit słonecznych nie można wysłać na fs'a i trzeba uważać, by nie było ich zbyt dużo w stosunku do ilości obrony na planecie.

Czyli ile to dużo w zależności od stopnia obrony, a ile mało?

Blackwind napisał:
Podstawowym źródłem zasilania jest elektrownia słoneczna.

Jak na razie jedynie wspieram się satelitami słonecznymi, gdyż nie zawsze są surowce na elektrownię. Czy mogę potem jakoś zniszczyć satelity słoneczne? Zapamiętam, że są potrzebne do grawitonów, ale jeszcze to nieprędko.

Blackwind napisał:
To, że możesz być nieatrakcyjnym celem dla kogoś z top300 nie znaczy, że nie będziesz taki dla kogoś z top800 czy top1000. [...] Jeżeli fs jest dobrze zrobiony, to nikt poza Tobą nie wie, kiedy wróci flota.

Co to znaczy dobrze zrobiony FS?
Jaki sposób FS jest najlepszy? Latanie na kolonię, czy na PZ z reckami?

Blackwind napisał:
Jeżeli chodzi o angażowanie w grę... [...] Im szybciej chcesz się rozwijać, tym więcej surowców potrzebujesz. Pociąga to za sobą zwiększenie ilości ataków. Czyli gra zjada coraz więcej czasu (był taki okres, gdy wstawałem rano, odpalałem Ogame, po posłaniu porannych ataków jadłem śniadanie, następnie skanowałem okolicę, by znaleźć następne cele i tak w kółko aż do wieczora - gra zajmowała 10 - 12h dnia - na szczęście mam to już za sobą)

Ok, rozumiem.

Blackwind napisał:
Osiągając pewnien poziom gry, zaczyna się jednak zauważać, że to wszystko nie ma sensu. Ataki zaczynają się nudzić, brakuje czasu, mamy ważniejsze rzeczy do zrobienia niż siedzenie przed komputerem i skanowanie okolic, a nawet na regularne farmienie. Wtedy przychodzi okres stagnacji. Buduje się silniejszą obronę na planetach i rozwija magazyny tak, by mogły pomieścić produkcje z kilku dni. Surówkę zwozi się z kolonii 2-3 razy tygodniowo, a nie codzienne. Wysyła się flotę na dłuższe (często kilkudniowe) fs'y. Całą uwagę skupia się na rozwoju eko i badań - właśnie dlatego, że jest to powolne i nie angażuje prawie wcale czasu. Niektórzy gracze idą wtedy na urlop. Często nigdy z niego już nie wracają, lub wracają tylko na dzień, dwa i znów idą na urlop.

Jeśli zauważa się, że to nie ma sensu, to jaki jest sens gry?
Rozumiem balansowanie czasu do jakości gry, ale co uzyskuje się tylko z długotrwałego rozwoju eko i badań?

I jeszcze jedno - co dokładnie daje urlop? Czy wtedy produkcja normalnie ma miejsce? Czyli po powrocie z takiego urlopu ma się zapełnione magazyny?

Blackwind napisał:
Nie rozumiem o co Ci chodzi.
Jeżeli dobrze się domyślam, że cyfry za X i Y onaczają poziom badania, to twój przykład powinien wyglądać tak:

A: X10 Y11
B: X10 Y11
C: X10 Y11

Jeżeli raz gdzieś wynajdziesz jakieś badanie, to automatycznie jest ono znane na każdej twojej koloni i nie musi być tam już ponownie odkrywane.

Chcąc odkrywać np. badanie X na np. koloni A na 11 lvl, gdy masz MSBN na 1 lvl, to gra sama sprawdzi, gdzie masz najlepiej rozwiniete laboratorium (czy na koloni B, czy na C) i połączy je odpowiednio. Badanie będzie sie wynajdowało w czasie, w jakim odkrywało by się, gdyby było uruchomione w laboratorium o poziomie równym sumie poziomów laboratoriów z planety A oraz B lub C (w zależności, które lab. zostanie wybrane)

Źle to rozumiałem. Sumuje się siła laboratorium, a nie poziom badań!

Innymi słowy, przy MSBN na poziomie 1, jeśli mam badanie np. na poziomie 8, na wszystkich planetach taki sam poziom. Liczy się siła laboratorium, więc Ogame wyszukuje drugie najlepsze laboratorium i sumuje siłę badania, wyrażoną w czasie i surowcach. Przy MSBN na poziomie 2, Ogame wyszuka dwa następne najlepiej rozwinięte laboratoria i zsumuje ich siłę itd.

Jeśli tak, to opłaca się prowadzić badania na planecie o stopniu laboratorium najwyższym lub drugim z kolei (ewentualnie trzecim - przy MSBN na poziomie 2). Przy MSBN na poziomie 8, nie ma znaczenia gdzie rozwijam dane badanie, bo Ogame sumuje siłe wszystkich laboratoriów.

Czy tak?

Sprawdziłem w grze. Na koloniach nie mam tych samych badań co na planecie matce. Czy wyrównanie poziomu badań daje dopiero wynalezienie MSBN?

Blackwind napisał:
Na dłuższą metę nie opłaca się trzymać małych koloni (mały = mniejszy niż planeta matka). Szybko zapełnią się, będzie je szkoda porzucić i będą blokować rozwój...

No tak. Czyli jednak muszę je "ciąć". Spowalnia to rozwój, bo jak skoncentruję się tylko na produkcji statków kolonizacyjnych i wysyłaniu ich (deuter), to kosztuje to bardzo dużo surowców.
Spróbuję przynajmniej w 30% rozwijać inne rzeczy równolegle.

Blackwind napisał:
Eee, nie. Atakować aktywnych możesz zawsze. Jeżeli dali się "pojechać" to już tylko i wyłącznie ich wina Wink [...] Dlatego właśnie trzeba pamiętać o fs'ach. W najgorszym przypadku silniejszy gracz zniszczy nam trochę obrony, w najlepszym skończy się na przeskanowaniu. Jak nie będzie miał po co lecieć, to szkoda mu będzie deuteru wydanego na nierentowny lot...

Twierdzisz, iż jak "przyłapiemy" kogoś z flotą na planecie to już jego strata, tak? I jeśli robimy FSwy, to nawet odwet jego lub jego "wielkiego brata" nie będzie tak groźny...

Blackwind napisał:
Poza tym popatrz sobie, z iloma sojuszami Przedszkole ma podpisany pakt o nieagresji. [...] Martwić możesz się od momentu, gdy zaczniesz się zbliżać do granicy 75k punktów i przyjdzie pora opuszczenia Przedszkola.

Szybciej to zleci, niż myślimy. Zanim się obejrzymy i już będzie limit poza przedszkolem, tak czuję. Warto już teraz pomyśleć i zaplanować.

Swoją drogą, do jakich sojuszy idą potem eks-przedszkolaki? Jakie sojuszę są odpowiednie?

Blackwind napisał:
Dobrze przecież wiedzieć, na jakim stopniu rozwoju są nasi sąsiedzi - potencjalne farmy Smile

Czy wchodzi w grę na tyle najeżdzanie konkretnego gracza, że się zniechęci i w ten sposób zrobimy sobie farmę?
Ile czasu taka farma istnieje? Po jakim czasie jest kasowana?

Następne pytanie1.
Czy badania mają jakiś maksymalny limit, powyżej którego nie można ich rozwijać? Np. 12? Czy też mozna badać do niesończonego poziomu? Jakie to wtedy przynosi korzyści?

Następne pytanie 2.
Trochę nie rozumiem meandrów systemu walki, to znaczy kiedy wysyłać jakie typy statków... Co jest dobre przeciwko czemu w ataku? Co dobrze broni przeciw czemu w obronie? Od czego to zależy?

Co to są szybkie działa i jak działają? Co znaczy np. taki opis:
Szybkie działa od: Gwiazda Śmierci - 100
Szybkie działa od: Bombowiec - 10

Dlaczego mówi się o "mięsie" (lm, wr)? Czy to jest konieczne?

Do czego służą przeciwrakiety?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Nie 13:26, 07 Wrz 2008, w całości zmieniany 18 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Pią 20:15, 12 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czy któs mógłby zaadresować kilka powyższych pytań? Dajcie znać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
IvanH
PostWysłany: Pią 22:39, 12 Wrz 2008 Temat postu:


Administrator

Dołączył: 12 Sty 2007
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

jerichobb napisał:

Czyli ile to dużo w zależności od stopnia obrony, a ile mało?


W tym wypadku należy dokonać analizy ze speedsimem. Przy Twojej obecnej ilości punktów, a co za tym idzie poziomie kopalni i zapotrzebowaniu na energię nie wydaje mi się żebyś był bardzo zagrożony i musiał obawiać się ataków na satelity. W początkowej fazie gry, mimo wszystko wydobycie jest na tyle duże, że bardzo szybko zrekompensuje ewentualną utratę satelit. Poprawne FS’y i rozważne wydawanie surowców, powoduje odwrócenie uwagi potencjalnych agresorów i zmniejszenie zagrożenia.

jerichobb napisał:

Jak na razie jedynie wspieram się satelitami słonecznymi, gdyż nie zawsze są surowce na elektrownię. Czy mogę potem jakoś zniszczyć satelity słoneczne? Zapamiętam, że są potrzebne do grawitonów, ale jeszcze to nieprędko.


Odpowiem przewrotnie. Podstawowym źródłem zasilania są dla mnie satelity. Poziom elektrowni słonecznej rzadko kiedy przekracza u mnie 20 poziom. Dlaczego? Koszty elektrowni są bardzo wysokie. Odpowiednio zestawiona obrona i satelity to według mnie świetne rozwiązanie. Oczywiście nie dla ignorantów, ale dla osób o ustalonej strategii i planie gry.

jerichobb napisał:

Co to znaczy dobrze zrobiony FS?
Jaki sposób FS jest najlepszy? Latanie na kolonię, czy na PZ z reckami?



Na PZ z reckami to tylko z moona. Pamiętaj.
I tu też mam ciekawe spostrzeżenia. Według niektórych do spokojnych FS’ów potrzebny jest Księżyc. Moim zdaniem przy dość niskiej aktywności pozostałych graczy najlepszy FS dla „niebojowej”, ale tłustej floty to stacjonuj między planetami. (Oczywiście w założeniu nie posiadania więcej niż 1 księżyca w bliskiej odległości).

jerichobb napisał:

Rozumiem balansowanie czasu do jakości gry, ale co uzyskuje się tylko z długotrwałego rozwoju eko i badań?


Satysfakcję Smile

Już za niedługo, typowo górniczy sojusz, obejmie prowadzenie w statystykach sojuszy na Uni1. A gra się tam właśnie tak jak napisał Blackwind.

jerichobb napisał:

I jeszcze jedno - co dokładnie daje urlop? Czy wtedy produkcja normalnie ma miejsce? Czyli po powrocie z takiego urlopu ma się zapełnione magazyny?


Nie. Wydobycie jest takie jak przy wyłączonych elektrowniach, czyli prawie żadne.

Limitu badań nie ma, a o systemie walk już na forum gdzieś jest.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jerichobb
PostWysłany: Sob 15:47, 13 Wrz 2008 Temat postu:




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dziękuje za odpowiedzi. Widzę, iż masz trochę inne podejście niż Blackwind, co jest dobre, gdyż mogę zestawić dwa punkty widzenia. Mam nadzieję, iż nie przeszkadza Ci forma "dysputy" w tym temacie, czyli może bardziej rozważania, aby "poczuć" grę, niż tylko suche pytania i odpowiedzi. (notabene co z Blackwind'em?)

IvanH napisał:
jerichobb napisał:
Co to znaczy dobrze zrobiony FS?

Na PZ z reckami to tylko z moona. Pamiętaj.
I tu też mam ciekawe spostrzeżenia. Według niektórych do spokojnych FS’ów potrzebny jest Księżyc. Moim zdaniem przy dość niskiej aktywności pozostałych graczy najlepszy FS dla „niebojowej”, ale tłustej floty to stacjonuj między planetami. (Oczywiście w założeniu nie posiadania więcej niż 1 księżyca w bliskiej odległości).

Nie czuję tego jeszcze do końca. Spróbuję poczytać na forum Przedszkola i ogame, a potem poćwiczę w grze. Czy jest gdzieś pełna lista możliwych FSów?

IvanH napisał:
Limitu badań nie ma

Nie ma? Czyli można badać w nieskończoność? Do poziomu np. 100? Czy to coś daje?

IvanH napisał:
a o systemie walk już na forum gdzieś jest.

Dobrze, znajdę i przestudiuję.

Nadal nie rozumiem poniższego:

1. Co to są szybkie działa i jak działają? Co znaczy np. taki opis:
Szybkie działa od: Gwiazda Śmierci - 100
Szybkie działa od: Bombowiec - 10

1a. Dlaczego w obronie mówi się o "mięsie" (lm, wr)? Czy to jest konieczne?

1b. Do czego służą przeciwrakiety?

2. Temat dalszych sojuszy poruszany już na tym forum, ale jakoś nie znalazłem satysfakcjonujących odpowiedzi. Mianowicie, jakie sojusze polecacie po Przedszkolu? Jakie są blaski i cienie? Czy warto wstępować do akademii sojuszu? A może do głównego i tak są za wysokie wymagania?

3. Na poziomie 5k punktów ile floty powinienem mieć? Domyślam się, iż to bardzo zależy od stylu gry, jednak co generalnie polecacie? Co jest ogólnie przyjęte?

4. Kiedy będzie poziom, aby robić moon? Czy PRzedszkole może w tym pomóc? Czytałem, że moon może powstać tylko po ataku i że to można organizować, umówić się.

5. Czy statki można samemu niszczyć? Na przykład satelity słoneczne?

6. Co daje technoogia ekspedycji?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jerichobb dnia Nie 8:08, 14 Wrz 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tDx
PostWysłany: Wto 2:19, 10 Mar 2009 Temat postu:




Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: U10

Brak jakichkolwiek postów w ostatnim okresie.
Zamykam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strona 1 z 1

Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna->Archiwum->Kilka pytań
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group